Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

EKTAKTO ENΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Α.Ε.Ε.

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι:
Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε έκτακτο Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ  Έβρου με θέμα την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ). Επειδή πληροφορηθήκαμε ότι ο Διευθυντής Εκπ/σης ζήτησε από τους Διευθυντές των σχολείων της περιοχής μας, να ξεκινήσουν άμεσα την εφαρμογή της, καλούμε τη Δευτέρα 10/2/2014 όλους τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της Β΄ ΕΛΜΕ  Έβρου στις 5.30μμ στο 2ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ Ορεστιάδας, προκειμένου να συζητήσουμε για το συγκεκριμένο θέμα.

Η θέση μας στο ζήτημα αυτό είναι ξεκάθαρη.

Τασσόμαστε κατά της εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης, όχι γιατί πρεσβεύουμε μια στείρα άρνηση, αλλά γιατί οι μέχρι τώρα ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας, αποδεικνύουν πως η δημόσια εκπαίδευση δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης. Κάτι τέτοιο δεν είναι συμπέρασμα της ΟΛΜΕ ή των τοπικών ΕΛΜΕ, αλλά η πραγματικότητα που βιώνουμε στα σχολεία όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί.
·         διαθεσιμότητες-απολύσεις καθηγητών και σχολικών φυλάκων
·         συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων
·         αναρίθμητα κενά σε εκπαιδευτικούς ακόμη και τώρα
·         ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, εξαιτίας της ελλιπούς χρηματοδότησης

Μπορούμε να τους εμπιστευτούμε;
Η απάντηση είναι μία και την γνωρίζουμε πολύ καλά.
ΟΧΙ
Τι σημαίνει στην πράξη η εφαρμογή της ΑΕΕ

1.      Καταστρατήγηση του εργασιακού μας ωραρίου, χωρίς καμία αμοιβή, καθώς επισημαίνεται ότι οι ομάδες εργασίας, θα δουλεύουν εκτός σχολικού ωραρίου
2.      Επιπτώσεις στο διδακτικό μας έργο, γιατί ενώ θα έπρεπε ως εκπαιδευτικοί να ασχολούμαστε με τους μαθητές μας, εμείς καλούμαστε να αναλωθούμε στη συλλογή, καταγραφή και παρουσίαση στοιχείων, που είναι ήδη γνωστά στο υπουργείο
3.      Ανακριβή, πρόχειρα και βιαστικά αποτελέσματα, διότι ο χρόνος που δίνεται για την υλοποίησή της δεν επαρκεί. Ποιος άλλος εκτός από εμάς θα χρεωθεί αυτήν την προχειρότητα;

Τι κρύβεται πίσω από την προσπάθεια να επισπευσθεί η διαδικασία;
1. Πρέπει απαραίτητα  να καταναλωθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ της Α ΦΑΣΗΣ επιμόρφωσης που πηγαίνουν στα ανώτερα στελέχη

2.  Έχουμε μήπως την ψευδαίσθηση ότι περιμένουν οι ιθύνοντες του       υπουργείου την ΑΕΕ, για να πληροφορηθούν ότι τα σχολεία δεν έχουν επαρκές προσωπικό και αντιμετωπίζουν τεράστια οικονομικά προβλήματα; Πιστεύει κανείς μας ότι έχουν σκοπό να δώσουν χρήματα για την παιδεία;;;

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2014 το ύψος των πιστώσεων για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα ανέλθει στα 1.577.718.000 ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 215.368.391,94 ευρώ!

3.      Πώς θα χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία που θα προκύψουν;
α. Θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να μπουν ταμπέλες και να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία. Ας μην ξεχνάμε ότι στον προϋπολογισμό του 2014 αναφέρονται 1.676 επιπλέον συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων! 
β.  Θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για επιπλέον διαθεσιμότητες-απολύσεις στην εκπαίδευση. Θυμίζουμε ότι υπάρχουν δεσμεύσεις για 14.000 διαθεσιμότητες-απολύσεις εντός του 2014! Η ΑΕΕ άλλωστε είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Τι κάνουμε:
Αρνούμαστε συλλογικά να συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας (είτε λειτουργήσουν εκτός, είτε εντός του ωραρίου εργασίας)

  1. Μπορεί να δημιουργηθούν ομάδες εργασίας από τον Δ/ντη του σχολείου παρά την αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων;

Απάντηση: ΟΧΙ. Μόνο με απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας εισηγείται, αλλά ο Σύλλογος είναι αυτός που αποφασίζει

  1. Μπορεί να ζητηθεί στους καθηγητές του Συλλόγου να συμμετάσχουν όλοι στη διαδικασία;

Aπάντηση: ΟΧΙ. Σύμφωνα με την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ του Υπουργείου Παιδείας, Τόμος Β σελ. 7, προβλέπεται κατά γράμμα ότι «Ο σχεδιασμός αποτελεί μια ζωντανή και δυναμική διαδικασία η οποία ενσωματώνεται στην οργάνωση και τη λειτουργία του σχολείου. Τη γενική ευθύνη του συντονισμού της διαδικασίας έχει ο Διευθυντής του σχολείου. Δε θεωρείται αποτελεσματικό, αλλά ούτε και εφικτό να εμπλέκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί στις διαδικασίες του σχεδιασμού.»

  1. Συμμετέχοντας δεν εξασφαλίζουμε τη δουλειά μαs;

Aπάντηση: ΟΧΙ. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 1ου ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ. Είναι ένα από τα πιο ιστορικά και ταυτόχρονα πιο εξοπλισμένα και σύγχρονα Επαγγελματικά Σχολεία της Αθήνας. Συμμετείχε στην πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης από το 2010. Έγιναν πολλές  εκθέσεις: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου, Συστηματική Αξιολόγηση των τομέων «Κλίμα και σχέσεις στο σχολείο» και «Οργάνωση σχολείου», στηριγμένες σε  αντικειμενικά στοιχεία και  σε επεξεργασία ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Προτάθηκαν και δράσεις (τέσσερις τον αριθμό) για τη διόρθωση των αρνητικών σημείων της λειτουργίας του σχολείου. Αποτέλεσμα: εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν στην ΑΕΕ είναι σήμερα σε διαθεσιμότητα!


Υπενθυμίζουμε ότι η λίστα με τα σχολεία που οι Σύλλογοι Διδασκόντων τόσο στη Δευτεροβάθμια όσο και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αρνούνται τη συμμετοχή τους στην ΑΕΕ, όλο και αυξάνει. Ας πούμε μαζικά ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ένα μεγάλο ΟΧΙ!!!

Σχέδιο Πρακτικού
Σήμερα, ……….....…….. .…./ 02/ 2014, και μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου, συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων του …….  σε έκτακτη συνεδρίαση με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες», σύμφωνα με τη με αριθ. Πρωτ.: 190089/Γ1, 10-12-2013 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Παρόντα ήταν όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια του Σχολείου ανέγνωσε την παραπάνω εγκύκλιο. Ακολούθησε συζήτηση με βάση το Νόμο 3848/2010, το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013 και την εγκύκλιο 190089/Γ1, 10-12-2013, τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ ……. για τα παραπάνω. Η θέση του Συλλόγου Διδασκόντων συνοψίζεται στα εξής: «Θεωρούμε  πως η αξιολόγηση δεν υπηρετεί την προώθηση των σύγχρονων μορφωτικών, εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών και δε στοχεύει στη βελτίωση του συνολικού και πολυδιάστατου έργου των εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, μέσω της υποταγής σε αξιολογικούς δείκτες, διαμορφώνεται ένα σχολείο που οδηγεί στην υποβάθμιση της μόρφωσης των μαθητών, στη συρρίκνωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, στη χειροτέρευση των εργασιακών και μισθολογικών συνθηκών και εντέλει στην απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών. Η εκπαίδευση δε χρειάζεται σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά. Με βάση τα παραπάνω δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι στην «αυτοαξιολόγηση».
Στη συνέχεια ο/η Διευθυντής/ντρια στην ερώτηση ποιοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να στελεχώσουν τις ομάδες εργασίας, διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει προσφορά των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε ομάδες εργασίας και ως εκ τούτου δε συγκροτούνται οι ομάδες εργασίας.
Με την ολοκλήρωση της Συνεδρίασης, συντάχθηκε το πρακτικό αυτό, διαβάστηκε και υπογράφεται όπως ακολουθεί:
Ο/Η Διευθυντής/ντρια                                                                    Οι Εκπαιδευτικοί

(Κατά περίπτωση μπορούν να χρησιμοποιηθούν τμήματα του παραπάνω ή ακόμα και να αρνηθούμε με μια απλή ψηφοφορία, το αποτέλεσμα της οποίας καταγράφεται στα πρακτικά του Συλλόγου)




Για το Δ.Σ.

                 Η Πρόεδρος                                                              Ο Γ. Γραμματέας
              Γιαννάτου Κική                                                            Κωτούλας Τάσος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.