Κυριακή 6 Ιουλίου 2025

Ο.Λ.Μ.Ε. Για τις εγγραφές μαθητών και μαθητριών για την επόμενη σχολική χρονιά

 


   Ο.Λ.Μ.Ε.                                        

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

www.olme.gr

e-mail:olme@otenet.gr                                                            Αθήνα, 7/07/2025

                                                                                                Α.Π.: 519

 

Για τις εγγραφές μαθητών και μαθητριών για την επόμενη σχολική χρονιά

 

Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει την πρωτοφανή διοικητική προχειρότητα και θεσμική απαξίωση που επιδεικνύει για ακόμη μία χρονιά το Υπουργείο Παιδείας, εκδίδοντας την εγκύκλιο εγγραφών στα Λύκεια μόλις μία εργάσιμη ημέρα πριν από τη λήξη του σχολικού έτους.

Η εγκύκλιος εκδόθηκε την Παρασκευή 27 Ιουνίου, κυριολεκτικά στο παρά πέντε της λήξης του σχολικού έτους, και όρισε την έναρξη των εγγραφών για τη Δευτέρα 30 Ιουνίου – δηλαδή την τελευταία ημέρα της επίσημης λειτουργίας των σχολείων.

Πρόκειται για μια απαράδεκτη πρακτική, που καταργεί κάθε έννοια προγραμματισμού, σοβαρότητας και διοικητικής υπευθυνότητας, ενώ αναδεικνύει την πλήρη έλλειψη σεβασμού στον θεσμικό χρόνο της εκπαίδευσης.

Η καθυστέρηση αυτή:

  • Καταργεί κάθε έννοια ορθού διοικητικού προγραμματισμού και υπονομεύει την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
  • Οδηγεί σε αδυναμία συγκρότησης των απαραίτητων τμημάτων, καθώς ο μικρός αριθμός αιτήσεων κατά την περίοδο του καλοκαιριού επιφέρει κλείσιμο τμημάτων ειδικά κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες να εξαναγκάζονται να εγγραφούν σε τομείς που δεν επιθυμούν ή να αλλάξουν σχολείο.
  • Αναγκάζει τους/τις εκπαιδευτικούς να προσέλθουν σε “παράτυπη υπηρεσία” εντός Ιουλίου, για να υποστηρίξουν γονείς και μαθητές/τριες σε μια διαδικασία που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει εγκαίρως.
  • Ακυρώνει τον προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών, που ενημερώνονται τελευταία στιγμή για το κρίσιμο χρονοδιάγραμμα των εγγραφών.
  • Δημιουργεί αθέμιτο υπηρεσιακό άγχος, ενισχύοντας το κλίμα διοικητικής ασυνέπειας και απαξίωσης του ρόλου των εκπαιδευτικών.

 

Η διαδικασία εγγραφών απαιτεί τη συνεχή και ενεργή παρουσία διευθυντών/ντριών και εκπαιδευτικών, καθώς περιλαμβάνει ενέργειες που δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν εξ αποστάσεως, όπως η παραλαβή και επιβεβαίωση δικαιολογητικών, η τοποθέτηση μαθητών/τριών σε τομείς και ειδικότητες, καθώς και η υποστήριξη των οικογενειών που δυσκολεύονται με την ψηφιακή πλατφόρμα. Οι σχολικές μονάδες καλούνται να λειτουργήσουν εκτός επίσημου σχολικού έτουςχωρίς νομική κάλυψη, χωρίς αποζημίωση και χωρίς σαφές θεσμικό πλαίσιο.

 

Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο αποτυγχάνει να φέρει εις πέρας εγκαίρως τις πιο στοιχειώδεις διοικητικές του ευθύνες, προχωρά με απαιτήσεις αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Πρόκειται για θεσμικό οξύμωρο και για έλλειμμα αξιοπιστίας. Ο πραγματικός λόγος της προχειρότητας αυτής είναι προφανώς η περικοπή πόρων από την εκπαίδευση με την μείωση τμημάτων και άρα αναγκών στελέχωσης, αφού πάγια τακτική της κυβέρνησης είναι η υποχρηματοδότηση της Παιδείας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat η Ελλάδα είναι τρίτη από το τέλος σε δαπάνες για την Παιδεία στην Ευρώπη, με μόλις 3,4% του ΑΕΠ.

 

Απαιτούμε:

 

  1. Να μην οριστικοποιηθεί κανένα τμήμα, τομέας ή ειδικότητα έως και τον Σεπτέμβρη, προκειμένου να εγγραφούν όλοι/ες οι μαθητές και οι μαθήτριες στα τμήματα της επιλογής τους. Έγκριση όλων των απαραίτητων τμημάτων.
  2. Θεσμοθέτηση ετήσιου, σταθερού χρονοδιαγράμματος εγγραφών, που να δημοσιεύεται έγκαιρα και να σέβεται τη σχολική και οικογενειακή ζωή.
  3. Άμεση νομοθετική ρύθμιση για την αποσαφήνιση των καθηκόντων εκπαιδευτικών εκτός σχολικού έτους, με πλήρη θεσμική και οικονομική κάλυψη.
  4. Δημόσια ανάληψη ευθύνης από την πολιτική ηγεσία, με δέσμευση ότι η φετινή εικόνα δεν θα επαναληφθεί.

 

Η Παιδεία δεν μπορεί να υποκαθίσταται από πρόχειρα email, καθυστερημένες εγκυκλίους και άτυπες "διευκολύνσεις".

Η ΟΛΜΕ στέκεται στο πλευρό των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους και δεν θα επιτρέψει η διοικητική ασυνέπεια να γίνει κανόνας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.