Τρίτη 19 Μαρτίου 2002

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ Νο 6



Β΄   ΕΛΜΕ   ΕΒΡΟΥ                                                                Ορεστιάδα 19 - 3 - 2002
ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ                                                          
Τηλ. & fax: 0552-24361
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ  Νο 6  


Θέματα :
1.      Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 27 - 3 και ώρα 6.30μ.μ στο
1ο Λύκειο Ορεστιάδας
2.      Για τα Βαθμολογικά Κέντρα
3.      Περί κατεπειγόντων εγγράφων
4.      Συκοφαντικές επιθέσεις σε βάρος συναδέλφων

5.     



Υπερωρίες σχολικής χρονιάς 2000 - 01
6.      Περί Big Brother και τηλεοπτικής ευτέλειας



           ΘΕΜΑ 1ο Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, η επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών για την κατάρτιση του νέου μισθολογίου των Δ.Υ. θα ολοκληρώσει το έργο της μέσα στο Μάρτιο, ο διάλογος για το ασφαλιστικό είναι σε εξέλιξη. Επιδίωξη της ΟΛΜΕ είναι να αναγνωριστεί η ιδιαιτερότητα των καθηγητών και ανάλογα να αντιμετωπιστούν τα αιτήματα μας: αύξηση 25% στο σύνολο των καταληκτικών αποδοχών (περίπου 100.000δρχ), σύνταξη στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας. Δυστυχώς στην προηγούμενη γενική συνέλευση των προέδρων οριακά δεν έγινε δεκτό το πρόγραμμα δράσης με απεργιακή κινητοποίηση. Επικρατεί ένας γενικός προβληματισμός για τις διαθέσεις του κλάδου λόγω της μη συμμετοχής στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Παράλληλα μέσα στο Μάρτιο ανακοινώνεται ο νέος τρόπος μονίμων διορισμών από τους αναπληρωτές και τον ΑΣΕΠ, η ΟΛΜΕ κατόπιν πιέσεων αποδέχτηκε πλήρως τα αιτήματα των αναπληρωτών. Σας στέλνουμε τη νέα εισήγηση της ΟΛΜΕ, στην οποία εξειδικεύονται επιτέλους τα άμεσα και τρέχοντα αιτήματα του κλάδου. Σας περιμένουμε ΟΛΟΥΣ την Τετάρτη 27 Μαρτίου και ώρα 6.30 στο 1ο Λύκειο Ορεστιάδας για να συζητήσουμε την εισήγηση της ΟΛΜΕ και να συναποφασίσουμε για τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Είναι σημαντικό να κατανοηθεί από όλους ότι η συμμετοχή μας στη Γενική Συνέλευση είναι προαπαιτούμενο για την σωστή ενημέρωση και για την περαιτέρω σηματοδότηση των εξελίξεων.
ΘΕΜΑ 2ο Πληροφορηθήκαμε ότι ο Νομός Έβρου συγκαταλέγεται στους Νομούς εκείνους, όπου ενδέχεται τη χρονιά αυτή να μη λειτουργήσουν Βαθμολογικά Κέντρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις της Β΄ και  Γ΄ Λυκείου, καθώς και ότι θα γίνει περικοπή στα εξεταστικά κέντρα (π.χ. στους Μεταξάδες)
Εύλογες είναι λοιπόν οι απορίες μας :
α)  Με τι κριτήρια γίνονται οι περικοπές αυτές;
β)  Θα είναι μόνιμες ή περιοδικές οι περικοπές αυτές;
γ)  Υπάρχουν Νομοί υψηλής προτεραιότητας και άλλοι χαμηλότερης και αν ναι ποιοι είναι οι λόγοι της πολιτικής τους υποβάθμισης;
Ευελπιστούμε σε απάντηση από τους αρμόδιους φορείς του ΥΠΕΠΘ
ΘΕΜΑ 3ο Έχει γίνει πάγια τακτική από το ΥΠΕΠΘ και τις Διευθύνσεις, να στέλνονται έγγραφα στα σχολεία με τα οποία ζητούν κατεπειγόντως διάφορα στοιχεία, είτε για μαθητές, είτε για καθηγητές , είτε για την λειτουργία των σχολείων γενικότερα, με την απαίτηση να απαντηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα (κάποτε και τρεις μέρες μόνο !!!).Κάποιες φορές το διάστημα απάντησης είναι μεν λογικό, αλλά τα έγγραφα φθάνουν καθυστερημένα, με αποτέλεσμα ο χρόνος απάντησης να είναι πάλι συμπιεσμένος.
Ως γνωστό στα περισσότερα σχολεία της περιοχής μας δεν υπάρχουν γραμματείς (παρά τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις τα τελευταία χρόνια ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ) Δεν υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό με γνώσεις στη χρήση υπολογιστών για την επεξεργασία των δεδομένων που ζητούνται (τα περίφημα προγράμματα της κοινωνίας της πληροφορικής για την μαζική επιμόρφωση των καθηγητών ακόμη περιμένουμε να υλοποιηθούν). Ακόμη οι καθηγητές Πληροφορικής που υπηρετούν στα σχολεία μας διατίθενται τις περισσότερες φορές σε δυο και τρία σχολεία, με αποτέλεσμα λόγω φόρτου εργασίας να αδυνατούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά στη διεκπεραίωση των εγγράφων.
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής (σύντομος χρόνος για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων, έλλειψη γραμματέων και ειδικευμένου προσωπικού) είναι τα σχολεία να   αναγκάζονται να απασχολούν καθηγητές σε βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να απαντήσουν έγκαιρα στα έγγραφα αυτά.
Εν όψει μάλιστα του τεράστιου όγκου των δεδομένων που πρόκειται να ζητηθούν για την αποτύπωση των σχολείων (π.χ. από το ΚΕΕ):
 ΖΗΤΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ
1)      Τα  έγγραφα αυτά να στέλνονται έγκαιρα στα σχολεία και με δυνατότητα απάντησης σε εύλογο χρονικό διάστημα (τουλάχιστον είκοσι μέρες)
2)      Να διοριστούν γραμματείς σε όλα τα σχολεία
3)   Να ξεκινήσουν προγράμματα μαζικής επιμόρφωσης των καθηγητών στην Πληροφορική
Διαφορετικά ας γνωρίζουν οι υπεύθυνοι των εγγράφων αυτών, ότι τα σχολεία θα απαντούν όποτε και αν μπορούν.
         ΘΕΜΑ 4ο Με αφορμή την αναίτια , ανυπόστατη και συκοφαντική επίθεση που δέχτηκε καθηγήτρια σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, το Δ.Σ. επισημαίνει ότι δυστυχώς μια μερίδα των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας έχει ξεφύγει από τον ψυχαγωγικό και ενημερωτικό της ρόλο. Υπάρχουν εκπομπές που αναλαμβάνουν το ρόλο του κριτή και δικαστή των πάντων, τον οποίο μάλιστα παραχωρούν και σε ανώνυμους ακροατές τους. Υπολήψεις σπιλώνονται, άνθρωποι διασύρονται και κατηγορίες εργαζομένων ρίχνονται στον Καιάδα της απαξίωσης και ανυποληψίας.
         Για όλα αυτά το Δ.Σ. δηλώνει απερίφραστα ότι:
1) Δεν αναγνωρίζουμε σε κανένα το δικαίωμα του αυτόκλητου εισαγγελέα, κριτή ή αξιολογητή των καθηγητών
2)  Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να συκοφαντήσει οποιοδήποτε εργαζόμενο και πολύ περισσότερο καθηγητή των σχολείων μας, χωρίς να απαντήσουμε με όποιο νόμιμο τρόπο έχουμε στη διάθεσή μας
3)  Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση στα μέλη μας, σε κάθε παρόμοια περίπτωση
       ΘΕΜΑ 5ο Επανερχόμαστε στο θέμα των υπερωριών της προηγούμενης σχολικής χρονιάς και οι οποίες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΑΚΟΜΗ, παρά τις διαβεβαιώσεις του Διευθυντή Β/μιας Εκ/σης. Ζητάμε την πληρωμή τους κατά άμεση προτεραιότητα και σε συνεργασία με το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ θα κάνουμε δυναμική παρέμβαση την επόμενη εβδομάδα, γιατί και η κοροϊδία έχει τα όριά της.
          ΘΕΜΑ 6ο  Το Δ.Σ. συνυπογράφει την ανακοίνωση καθηγητών του Λυκείου Φερών.  Πράγματι κάθε φορά που ανοίγουμε την τηλεόραση ερχόμαστε αντιμέτωποι με πληθώρα «πολιτιστικών»,  «ενημερωτικών» και άλλων «κοινωνικού ενδιαφέροντος» εκπομπών και φυσικά τηλεπαιχνιδιών. Και τι πλουραλισμός!!! Ο πλουραλισμός της δημοκρατίας μας: η τραγική ομοιότητα που αναδύεται μέσα απ’ αυτή την ψευδεπίγραφη ποικιλία! Η ενημέρωση από τα δελτία ειδήσεων γίνεται πάντα με την αξιοποίηση των ίδιων πηγών σχεδόν από όλα τα κανάλια (υλικό διάφορων κουτσομπολίστικων φύλλων).
       Οι δημοσιογράφοι έχοντας ξεχάσει τι είναι είδηση και ποιος είναι ο ρόλος τους, ζουν και υπάρχουν για το κυνήγι της τηλεθέασης. Έτσι λοιπόν θεωρείται πολύ φυσιολογικό η ενημέρωσή μας να είναι ένα αξιοθρήνητο μείγμα στοιχείων θρίλερ, ταινίας soft πορνό και ανούσιων λεπτομερειών από την προσωπική ζωή διάφορων τυχάρπαστων. Ευτυχώς όμως, φροντίζουν τουλάχιστον να προσφέρουν διέξοδο στους νέους ανθρώπους (προβολή προτύπων και αξιών). Αν κάποιος δεν καταφέρει να κερδίσει εύκολα και γρήγορα χρήματα παίζοντας στοίχημα μπορεί κάλλιστα να διεκδικήσει την είσοδό του σ’ ένα από τα «σπουδαία» τηλεπαιχνίδια : Bar ή Big brother. Τότε ένα ελπιδοφόρο μέλλον θα τον περιμένει (δημοσιότητα, χρήματα, πρωινοί καφέδες, δισκογραφία κ.λ.π.). Έτσι τόσο απλά. Κι οι γονείς να καμαρώνουν για το επιτυχημένο κατάντημα των παιδιών τους.
     Η καταγραφή και προβολή των ιδιαίτερων στιγμών τι μπορεί να σημαίνει; Μήπως προμηνύει μια κοινωνία τοξικομανών της κλειδαρότρυπας; Αλήθεια τι γίνεται με τους νέους που σπουδάζουν, που εργάζονται, που έχουν οράματα; Και μέσα σ’ όλα αυτά χωράει η γνώση ως αξία; Δεν υπάρχουν άραγε πιο αξιόλογοι άνθρωποι απ’ αυτούς που κατακλύζουν τις οθόνες καθημερινά; Δεν αξίζουμε μια υπεύθυνη, σοβαρή και δημοκρατική ενημέρωση; Είναι μονόδρομος αυτή η αξιοθρήνητη, ανεγκέφαλη προοπτική που μας προτείνεται;
     Εμείς οι εκπαιδευτικοί, που καθημερινά προσπαθούμε να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας με διαφορετικές αξίες και ιδανικά, προβληματιζόμαστε ιδιαίτερα, αγωνιούμε και ανησυχούμε για το μέλλον των παιδιών και της κοινωνίας μας. Ας σκεφτούμε όλοι κι ας αντιδράσουμε. Ας πάρουμε στα χέρια μας την εξουσία που διαθέτουμε (τηλεχειριστήριο) κι ας διώξουμε όλους τους ανεπιθύμητους από τα σπίτια μας. Ας φροντίσουμε να περισώσουμε την αξιοπρέπεια και την ανθρωπιά μας.

Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                               Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

      Δεμερδεσλής Γιώργος                                                              Πετρέσης Κυριάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.