Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

Aπολογισμός δράσης αιρετών ΠΥΣΔΕ Έβρου με το ψηφοδέλτιο "ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΡΟΥ"


ΚΟΥΣΙΝΙΔΗΣ ΧΑΡΗΣ κινητό: 6937032925
ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ e-mailxkousini@gmail.com
ΦΑΚΟΥΔΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ κινητό: 6973989345
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ e-mailfakoudis@sch.gr
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΡΟΥ http://agonsysp.blogspot.gr

ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ Δ.Σ. Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΕΤΙΑΣ 2013-2014
ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΥΣΔΕ Ν. ΕΒΡΟΥ
ΚΟΥΣΙΝΙΔΗ ΧΑΡΗ – ΦΑΚΟΥΔΗ ΒΑΓΓΕΛΗ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Ως αιρετοί εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΒΡΟΥ και λίγο πριν τη λήξη της θητείας μας στο ΠΥΣΔΕ, απευθυνόμενοι στους συναδέλφους όλων των σχολείων αλλά και στις δύο ΕΛΜΕ του νομού μας, θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση να απολογηθούμε για τη δράση μας στο ΠΥΣΔΕ, όπως σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού μας κινήματος πρέπει να γίνεται από όλους τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου, αλλά και να καταθέσουμε τις απόψεις μας για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων.
Διανύοντας τον 6ο χρόνο συμμετοχής μας στο ΠΥΣΔΕ ως ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΒΡΟΥ, αισθανόμαστε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε για την εμπιστοσύνη που δείξατε όλα αυτά τα χρόνια στη συνδικαλιστική μας κίνηση. Η εμπιστοσύνη σας αυτή μας δεσμεύει ηθικά και πολιτικά να δικαιώσουμε τις προσδοκίες σας, υλοποιώντας όλες τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και ν’αγωνιζόμαστε νυχθημερόν για την προώθηση των γνωστών και διαχρονικών θέσεων του κλάδου μας.
Στην εκλογική διαδικασία του Νοέμβρη 2012, τα Υ.Σ. όλης της χώρας ανανεώθηκαν σε μεγάλο βαθμό με αιρετούς συναδέλφους που αγωνίστηκαν για την προάσπιση του εκπαιδευτικού και των δικαιωμάτων του. Η ήττα του κυβερνητικού συνδικαλισμού υπήρξε μεγάλη όχι όμως και ολοκληρωτική. Το γραφειοκρατικό, μνημονιακό πλέον κατεστημένο οργάνωσε την αντεπίθεσή του. Έτσι μια σειρά νόμων, εγκυκλίων και αποφάσεων του Υπουργείου επιχειρούν να περιθωριοποιήσουν τα Υ.Σ., να αφαιρέσουν τις αρμοδιότητές τους και να τα καταστήσουν ως απλούς ιμάντες διεκπεραίωσης προειλημμένων αποφάσεων.
Επίσης είναι κοινή πεποίθηση πλέον, ότι διανύουμε τη χειρότερη εκπαιδευτική περίοδο των τελευταίων 40 χρόνων. Η κυβέρνηση αποτυγχάνοντας σε όλα τα επίπεδα, και τρέμοντας την εκδήλωση της συσσωρευμένης αγανάκτησης του εργαζόμενου λαού, προσπαθεί μέσω του κοινωνικού αυτοματισμού που συνεχώς καλλιεργεί, να μεταστρέψει το κύμα οργής σε κοινωνική βαρβαρότητα. Δεινά χειμαζόμενο το Δημόσιο Σχολείο, παραπαίει χωρίς ψυχή και όραμα, με το ΥΠΑΙΘ να προσπαθεί να καλύπτει την ανεπάρκειά του με ψευδεπίγραφους και πομπώδεις τίτλους και διακηρύξεις, όπως «Νέο Σχολείο» και τελευταία «Κοινωνικό Σχολείο», διαθέτοντας κονδύλια από διάφορα προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ. Αδυνατεί να εμπνεύσει μια ανθρωπιστική Παιδεία με ουσιαστικές γνώσεις και κυρίως αξίες που να έχουν ως πρότυπο και πυξίδα στη ζωή τους οι μαθητές μας.
Αντιθέτως (το ΥΠΑΙΘ) συνεχίζει ακάθεκτο τη γενική επίθεση ενάντια στο Δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, επιχειρώντας να συγκαλύψει την εκπαιδευτική καταστροφή που προξενεί, με ψεύδη και πρωτοφανείς παρανομίες. Κατά τη διετία 2013-14 συνεχίστηκαν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων σε όλη τη χώρα (όχι όμως με την ίδια ένταση όπως στα προηγούμενα), συνεχίστηκε η προσπάθεια για κατάργηση οργανικών θέσεων και αύξηση μαθητών ανά τμήμα, υλοποιήθηκε η αύξηση ωραρίου, παγιώθηκε η πρακτική των υποχρεωτικών υπερωριών και θεσπίστηκε η δυνατότητα υποχρεωτικών μετακινήσεων συναδέλφων. Παράλληλα επιβλήθηκε στα σχολεία το απαράδεκτο αυταρχικό και αντιδημοκρατικό πειθαρχικό δίκαιο που σκοπό έχει να τρομοκρατεί τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς και να επιβάλλει στα σχολεία τον νόμο της σιωπής. Επίσης εντάθηκε ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του Λυκείου με την έναρξη εφαρμογής της περιβόητης Τράπεζας θεμάτων που επιπλέον ενίσχυσε την πρακτική της προσφυγής στην παραπαιδεία. Τέλος όλων τα πολυάριθμα κενά, ειδικά στην Επαγγελματική Εκπ/ση αναδεικνύουν την προχειρότητα, την αδιαφορία, την ανικανότητα, την πλήρη ανευθυνότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και την προσπάθεια διάλυσης του Δημόσιου Σχολείου από το μνημονιακό υποτελές κρατικό μόρφωμα.
Δυστυχώς στο έργο του αυτό το ΥΠΑΙΘ βρίσκει πρόθυμους συμπαραστάτες τα περιφερειακά όργανα διοίκησης, τα οποία άλλωστε «διορίζονται» στις θέσεις αυτές, έχοντας σε πολλές περιπτώσεις μοναδικό προσόν τους την κομματική συγγένεια με κάποιο τμήμα του κυβερνητικού συνασπισμού εξουσίας.
Συνεπώς, όπως είναι ευνόητο τα περιθώρια παρέμβασης και ανατροπής αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων εντός του ΠΥΣΔΕ, από τη φύση του θεσμού, είναι περιορισμένα έως ανύπαρκτα (3 διορισμένα μέλη της διοίκησης και δύο αιρετοί). Παρ’ όλα αυτά αγωνιστήκαμε όλο αυτό το διάστημα για την κατοχύρωση της διαφάνειας και για την υπεράσπιση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών με κάθε τρόπο.
Αντιταχθήκαμε σε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική μαζί με το σύνολο του κλάδου, στο πλευρό των ΔΣ των Α και Β ΕΛΜΕ υλοποιώντας και προωθώντας ΟΛΕΣ τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων. Πριν ακόμα ξεκινήσει η νέα περίοδος (2013-14) λειτουργίας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, συνυπογράψαμε όλες τις καταγγελίες για την προκλητική επιλογή των Περιφ. Δ/ντών Εκπ/σης όλης της χώρας με βάση την κομματική τους ιδιότητα. Προβλέψαμε τι θα επακολουθήσει…Θεωρούμε ότι μόνο η στενή συνεργασία των ΕΛΜΕ με αιρετούς που δεν είναι υποχείρια της διοίκησης και η συνεχής τους κινητοποίηση, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, μπορεί να αναχαιτίσει και να ανατρέψει τις προσπάθειες της διοίκησης για παρατυπίες και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Θα προσπαθήσουμε να αναφερθούμε στα σημαντικότερα προβλήματα ή θέματα, που μας απασχόλησαν στις 41 συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ από την 01 Ιανουαρίου 2013 μέχρι σήμερα:
1. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Ήταν μία από τις βασικές μας δεσμεύσεις και την υλοποιήσαμε ήδη από την πρώτη μας συμμετοχή στο ΠΥΣΔΕ τη διετία 2009-2010. Η πρακτική μας αυτή ανάγκασε τη Δ.Δ.Ε. Έβρου να αναρτά τις αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ στην ιστοσελίδα της. Συνεχίσαμε να ενημερώνουμε τους συναδέλφους σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο για τον υπολογισμό κενών, πλεονασμάτων, τις τοποθετήσεις, διαθέσεις, υπεραριθμίες, το «νέο» σχολείο, τις μονιμοποιήσεις, τις αναθέσεις μαθημάτων κλπ, όχι απλά παραθέτοντας τη νομοθεσία, αλλά και τις θέσεις μας στηριγμένες στις αποφάσεις του κλάδου και της ΟΛΜΕ. Καταφέραμε να αναβαθμίσουμε και να επισημοποιήσουμε την ενημέρωση αυτή, με τη λειτουργία του ιστοτόπου της ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΒΡΟΥ, ο οποίος μέσα στους πρώτους 22 μήνες λειτουργίας του ξεπερνάει τις 265.000 επισκέψεις και έχει καθιερωθεί πανελληνίως ως ένα από τα πιο έγκυρα εκπαιδευτικά sites. Εκδώσαμε 41 αναλυτικά ενημερωτικά που εστάλησαν σε όλα τα σχολεία του νομού, καθώς και σε όσους συναδέλφους μας έχουν κοινοποιήσει την ηλεκτρονική τους δ/νση.
2. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ – ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Άμεση ήταν η αντίδρασή μας στην παράνομη, ανήθικη κι αντισυνταγματική απόφαση του Υπουργείου να θέσει σε διαθεσιμότητα τους χιλιάδες συναδέλφους μας των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το καλοκαίρι του 2013. Πρωτοστατήσαμε σε κάθε συγκέντρωση διαμαρτυρίας εντός και εκτός του Νομού, οργανώσαμε σε συνεργασία με τις δύο ΕΛΜΕ συναντήσεις με φορείς για συμπαράσταση και προωθήσαμε τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων μας στα Μ.Μ.Ε. Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε μαζί τους ως την τελική δικαίωση. Κανένας Υπουργός ως τώρα δεν τόλμησε να υπογράψει την απόλυσή τους. Τίποτα δεν έχει χαθεί.
3. ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Στηρίξαμε με κάθε τρόπο τις αποφάσεις του κλάδου ενάντια σε κάθε προσπάθεια υλοποίησης της «αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου», μη συμμετέχοντας στις ομάδες αυτοαξιολόγησης και ενημερώνοντας συνεχώς τους εκπ/κούς για τους κινδύνους κατηγοριοποίησης των Σχολείων μέσω των διαδικασιών αυτών. Υλοποιώντας τις αποφάσεις των Γ.Σ. και των Δ.Σ και των δύο ΕΛΜΕ δράσαμε ενεργά ενάντια στις προσπάθειες «επιμόρφωσης» των διευθυντών των Σχολείων για την «αξιολόγηση» των εκπ/κών, το καλοκαίρι του 2014. Είναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ θέλοντας να αποσείσει τη μεγάλη ευθύνη του για την τραγική επιδείνωση της σχολικής πραγματικότητας, θα συνεχίσει να επιχειρεί πεισματικά, στα πλαίσια των μνημονιακών πολιτικών, να προωθεί τη λεγόμενη «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» με τις εκτρωματικού τύπου, κατά πάντα άδικες, υποχρεωτικές ποσοστώσεις. Είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση για να μην επιτρέψουμε την επαναφορά του νέου «επιθεωρητισμού» και την εγκαθίδρυση νέας διαδικασίας απολύσεων με κομματική καθοδήγηση. Δεν επιτρέπονται στο θέμα αυτό αυταπάτες, ιδιαιτέρως μετά την καλοκαιρινή εμπειρία από τη λεγόμενη «αξιολόγηση» των στελεχών εκπαίδευσης.
4. ΚΕΝΑ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Σε κάθε υπηρεσιακή διαδικασία θέταμε πάντα το ζήτημα της άμεσης συμπλήρωσης των κενών με καθηγητές. Στηρίξαμε τη Β ΕΛΜΕ στην περυσινή προσφυγή της στον Εισαγγελέα για την κάλυψη των κενών, επειδή το Υπουργείο κώφευε στις συνεχείς εκκλήσεις μας.
Συμμετείχαμε στην παράσταση διαμαρτυρίας για τις αναπληρώσεις μαθημάτων λόγω κατάληψης στην Περιφέρειά μας, όπου τονίσαμε την υποκρισία και την ανακολουθία του ΥΠΑΙΘ στο θέμα της απώλειας διδακτικών ωρών στα Σχολεία.
5. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΠΙΝΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ
α) Εξ αιτίας της πρωτοφανούς καθυστέρησης έκδοσης των σχετικών εγκυκλίων από πλευράς Υπουργείου το 2013,καταγγείλαμε με ανακοίνωσή μας την πρακτική του Υπουργείου και ζητήσαμε από το ΠΥΣΔΕ να προχωρήσει σύμφωνα με τη νομοθεσία, στο σχετικό καταρτισμό των πινάκων, για να μην κωλύονται οι υπηρεσιακές διαδικασίες. Οι πίνακες αυτοί έπρεπε να καταρτιστούν το αργότερο μέχρι 15/02. Την καταγγελία-αίτηση προς το ΠΥΣΔΕ την υποβάλαμε 10/04/13 και το Υπουργείο εδέησε να ξεκινήσει τη διαδικασία αυτή 29/05. Το ΠΥΣΔΕ δεν δέχτηκε την αίτησή μας με πλειοψηφία 4-1.
β) Όταν στις 29/05 κληθήκαμε να συζητήσουμε το παραπάνω θέμα, μετά από σχετική εγκύκλιο, διαπιστώσαμε ότι είχε πλέον ετοιμαστεί από το Υπουργείο μια εικονική και επικοινωνιακή πραγματικότητα στην Εκπαίδευση. Ότι ένας μεγάλος αριθμός εκπ/κών παρουσιαζόταν ως πλεόνασμα (περίπου το 1/4 στον νομό μας). Αντιδράσαμε έντονα, ζητήσαμε μηδενικά πλεονάσματα, καταψηφίσαμε και ταυτόχρονα ενημερώσαμε και τις δύο ΕΛΜΕ για τα τεκταινόμενα. Καταθέσαμε γραπτή δήλωση εναντίωσης στην απόφαση του ΠΥΣΔΕ. Δυστυχώς η πρότασή μας έλαβε μία (1) ψήφο.
Αναλάβαμε σε συνεργασία με τις δύο ΕΛΜΕ του νομού εκστρατεία ενημέρωσης των συναδέλφων και απόκρουσης των εφιαλτικών μεθοδεύσεων του Υπουργείου για απολύσεις – μεταθέσεις. Συνδιοργανώσαμε με τις δύο ΕΛΜΕ συγκέντρωση στο χώρο της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Έβρου, από εκπαιδευτικούς του νομού. Διαμαρτυρηθήκαμε για τα πλεονάσματα των εκπαιδευτικών που δόθηκαν από το ΠΥΣΔΕ στο υπουργείο, δημιουργώντας μία πλασματική εικόνα για το εκπαιδευτικό δυναμικό του νομού μας. Το ίδιο συνέβη σε όλες τις εκπαιδευτικές περιφέρειες από τις εκπαιδευτικές δυνάμεις του αγώνα και της ανατροπής.
γ) Τα ίδια και χειρότερα επανελήφθησαν από πλευράς ΥΠΑΙΘ και το 2014. Αυτή τη φορά η διαδικασία στο ΠΥΣΔΕ έγινε στις 30/06, ενώ οι ελάχιστες μεταθέσεις ( αφού μεσολάβησε και η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στο Υπουργείο) ανακοινώθηκαν στις 22 Ιουλίου. Καταθέσαμε γραπτώς και εξηγήσαμε αναλυτικά στη συνεδρίαση την καταγγελία μας για την προκλητική καθυστέρηση των διαδικασιών από το ΥΠΑΙΘ, ενώ επί της ουσίας ζητήσαμε μηδενικά ή και αρνητικά αριθμητικά δεδομένα πλεονασμάτων, σύμφωνα με την πραγματική εικόνα των Σχολείων. Μειοψηφήσαμε και πάλι (4-1).
6. ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ
Η σχετική πρόβλεψη του νόμου (Π.Δ. 50/96, Π.Δ. 100/97, Ν. 1566/85) επιχειρήθηκε να ερμηνευθεί και από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ του νομού μας, ως ευκαιρία για αθρόα έκδοση υπεραριθμιών. Έχοντας νωπές τις υποσχέσεις του Δ/ντού Δ.Ε. στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας που προαναφέραμε, αντιδράσαμε έντονα στην προσπάθεια αυτή. Στη συνεδρίαση της 19/06/13 ζητήσαμε να μην εκδοθεί καμία υπεραριθμία αν δεν υπάρχει αντίστοιχη οργανική θέση για τοποθέτηση των συναδέλφων, αλλά μειοψηφήσαμε (4-1). Επιμείναμε και τελικά σε άλλη συνεδρίαση εξαλείφθηκαν οι αδικαιολόγητες υπεραριθμίες σύμφωνα με τη δική μας πρόταση. Φέτος ή Δ.Δ.Ε. δέχθηκε εξ αρχής τη θέση μας αυτή!
7. ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ
Για το 2013 προέκυψαν 97 οργανικά κενά. 5 εξ αυτών καλύφθηκαν από υπεραρίθμους εκπ/κούς και 19 έμειναν κενά. Επίσης προέκυψαν 8 οργ. κενά για τα ΣΜΕΑΕ, τα οποία καλύφθηκαν. Για το 2014 προέκυψαν 55 οργανικά κενά, 12 εξ αυτών καλύφθηκαν από υπεραρίθμους εκπ/κούς και 14 έμειναν κενά μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
8. ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ
Α. ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ: Με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται σ’ ένα πολύ δύσκολο θέμα. Οι διαφορετικές πρακτικές από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, η διαφορά αντιλήψεων και πρακτικών μεταξύ Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης στον νομό μας (και παντού) και η απουσία ενός συγκεκριμένου νομικού πλαισίου, γενούν αδικίες στις τοποθετήσεις στην Α/θμια και επιτρέπουν την εκδήλωση διοικητικών αυθαιρεσιών, ρουσφετολογικής μεταχείρισης για λίγους και υπηρεσιακής τιμωρίας για τους πολλούς. Στο θέμα αυτό χρησιμοποιώντας την εμπειρία προηγουμένων ετών και συζητώντας με πολλούς συναδέλφους, πράξαμε τα παρακάτω: α) κυκλοφορήσαμε κείμενο με υπογραφές αιρετών στο διαδίκτυο, όπου προτείναμε συγκεκριμένο πλαίσιο υπηρεσιακών χειρισμών, β) θίξαμε το ζήτημα στη συνάντηση προέδρων-αιρετών με την ΟΛΜΕ στη Θεσσαλονίκη, αναζητώντας ενιαία στάση, γ) προτείναμε σύμφωνα με (α) ξεκάθαρη, δίκαιη και διαφανή διαδικασία διαθέσεων-τοποθετήσεων ώστε: 1) να λαμβάνεται μέριμνα για την εκ των προτέρων κάλυψη των οποιωνδήποτε κενών στην Β/θμια Εκπ/ση (Ν. 3848, άρθρο 31), 2) Να ανακοινώνει η Α/θμια όλα τα κενά στα Σχολεία (αναλυτικά και σε ώρες) και 3) Να καταρτιστεί πίνακας όσων επιθυμούν διάθεση στην Α/θμια, με κριτήριο τα συνολικά τους μόρια. δ) Καταψηφίσαμε και καταγγείλαμε κάθε υπηρεσιακή απόφαση που δεν είχε τα παραπάνω χαρακτηριστικά. ε) Ζητήσαμε για λόγους δικαιοσύνης, να μην υπάρχει θέμα άδικης απόκτησης μορίων για όσους διατίθενται στην Α/θμια. Όλοι να παίρνουν τα μόρια που αντιστοιχούν στον τόπο υπηρέτησής τους.
Αντικειμενική δυσκολία γενικά στο θέμα αυτό, γεννά η αλλοπρόσαλλη τακτική του Υπουργείου με τις αλλεπάλληλες αποσπάσεις.
Β. ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ: Ζητήσαμε οι διαθέσεις όσων είναι αποσπασμένοι εκτός ΠΥΣΔΕ είτε έχουν μακροχρόνιες άδειες, να γίνουν σε σχολεία της Αλεξ/πολης ώστε να μην υπάρχει θέμα άδικης απόκτησης μορίων ( μέσα στο καλοκαίρι του 13 ο Υπουργός επανέφερε τα μόρια της Οργανικής στους αποσπασμένους στην Κ.Υ. του Υπουργείου). Δεν έγινε δεκτό σε όλες τις περιπτώσεις από τον Διευθυντή και Πρόεδρο του ΠΥΣΔΕ το 2013, οπότε και δεν συνυπογράψαμε τις διαθέσεις αυτές. Κατά τη διαδικασία του 2014 η θέση μας αυτή έγινε δεκτή.
9. ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΟΣΩΝ ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ, ΟΣΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΠΥΣΔΕ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.
Για πρώτη φορά (2013) έγιναν οι διαδικασίες αυτές με το Νομό μας να αποτελεί ενιαία περιοχή μετάθεσης. Η νέα αυτή πρωτοτυπία του Υπουργείου γέννησε πάμπολλα προβλήματα και γι’ αυτό συνυπογράψαμε με τις ΕΛΜΕ την καταγγελία της. Δυστυχώς δεν έγιναν δεκτές οι προτάσεις των αιρετών - ΕΛΜΕ για το νομό μας.
Οι τοποθετήσεις έγιναν σε δύο φάσεις: πρώτα τοποθετήθηκαν όσοι ήταν στη διάθεση και μετά οι υπόλοιποι. Η διαδικασία αυτή υιοθετείται πλέον από όλα τα ΠΥΣΔΕ. Μεγάλο «αγκάθι» στη διαδικασία αυτή αποτελούν οι αλλαγές από το Υπουργείο μετά την έναρξη της σχ. χρονιάς σε αναθέσεις μαθημάτων, ωράρια, μείωση προσωπικού μέσω μετατάξεων κλπ. Σε δύο ειδικότητες ΠΕ11, ΠΕ19-20 χρειάστηκε να γίνει εξ αρχής ρύθμιση τοποθετήσεων.
Αντιδράσαμε έντονα σε κάθε μετακίνηση συναδέλφου από την περιοχή του και καταψηφίσαμε τη σχετική διαδικασία.
Οι αιτήσεις για απόσπαση εντός νομού υλοποιήθηκαν εφ’ όσον υπήρχαν τα ανάλογα κενά.
10. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ
Με τη στάση μας μέσα στο Υ.Σ. παγιώσαμε την αυστηρή τήρηση της σχετικής νομοθεσίας στις περιπτώσεις επιλογής Δ/ντών σε κενές ή κενούμενες θέσεις, που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του έτους.
11. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΜΕ ΘΗΤΕΙΑ
Υποστηρίξαμε από θέση αρχής όλες τις προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και όπου δεν υπήρξαν, ψηφίσαμε με κριτήριο τη μοριοδότηση των υποψηφίων.
12. ΆΔΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ - ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ - ΑΔΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ - ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ
Εγκρίθηκαν όλες οι αιτήσεις που κατατέθηκαν.
13. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ.Δ.Ε. συνταξιοδοτήθηκαν 28 εκπ/κοί το καλοκαίρι του 2013, δίχως φυσικά να ληφθεί μέριμνα από το Υπουργείο αντίστοιχων διορισμών. Το καλοκαίρι του 2014 οι παραιτήσεις από την υπηρεσία ήταν 23. Δεν υπολογίζονται οι παραιτήσεις μέσω ΚΥΣΔΕ. Διεκδικούμε το διορισμό μονίμων εκπ/κών στις θέσεις αυτές.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το αμέσως επόμενο διάστημα επιβάλλεται η αγωνιστική επαγρύπνηση όλων μας, προκειμένου να αποκρούσουμε τη βάρβαρη επίθεση που διαλύει το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς. Οι αγώνες για ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι και πάλι επίκαιροι. Δεν μπορούμε να ανεχόμαστε άλλο την καταστροφή της πατρίδας μας και την καθυπόταξη των νέων μας από τα εκπαιδευτικά συστήματα που προωθούν τον «χυδαίο ανταγωνισμό» και την «εκπαίδευση της αμάθειας». Χρέος μας είναι να αγωνιστούμε για μια παιδεία εθνική, οικουμενική, αληθινή. Η λογική της αγοράς δεν είχε ποτέ και δεν πρέπει να έχει θέση στα δικά μας πολιτιστικά πρότυπα. Τα ΜΜΕ της ψευτιάς και της υποκρισίας καλλιεργούν ένα κλίμα ηττοπάθειας και κοινωνικού αυτοματισμού. Ας ακυρώσουμε την προσπάθειά τους. Κανένας αγώνας δεν χάθηκε, όταν υπηρετούσε την αλήθεια και τη δικαιοσύνη. Ας ετοιμαστούμε για να διδάξουμε το πιο σημαντικό μάθημα της ζωής μας. Το μάθημα της αντίστασης και της αξιοπρέπειας.

Με συναδελφικούς - αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Κουσινίδης Χάρης – Φακούδης Βαγγέλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.