Ορεστιάδα
22 - 10 - 2015
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ No 16
Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι
Την Τρίτη 20 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε Έκτακτη
Γενική Συνέλευση με θέμα τα εκρηκτικά προβλήματα στην εκπαίδευση και την
εισήγηση της ΟΛΜΕ, εν όψει της Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ το Σάββατο 24/10.
Δυστυχώς, η προσέλευση ήταν η χειρότερη των
τελευταίων ετών (14 συνάδελφοι μαζί με τα μέλη του Δ.Σ.!!), με αποτέλεσμα να
γίνει συζήτηση όχι τόσο για τα προβλήματα
που υπάρχουν και είναι αποδεκτά από όλους, όσο για το πώς όλος αυτός ο κόσμος
που ψήφισε ΟΧΙ στο δημοψήφισμα με ποσοστό που διέψευσε και την πιο αισιόδοξη
πρόβλεψη μπορεί να ενεργοποιηθεί στη βάση των κοινών αιτημάτων.
Η συζήτηση διεξήχθη στα πλαίσια
διευρυμένου Δ.Σ. και η εισήγηση της ΟΛΜΕ απορρίφθηκε με συντριπτική πλειοψηφία
με το σκεπτικό ότι δεν ανταποκρίνεται στη σημερινή κατάσταση και ότι το
πρόγραμμα δράσης που προτείνεται είναι στην ουσία ανύπαρκτο. Ο Πρόεδρος της
ΕΛΜΕ εξουσιοδοτήθηκε να στηρίξει την εισήγηση των Αγωνιστικών
Παρεμβάσεων-Συσπειρώσεων-Κινήσεων ή την πλέον ριζοσπαστική πρόταση.
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι
Τα κενά που υπάρχουν σήμερα στα Γυμνάσια-Λύκεια και ΕΠΑΛ του Έβρου ανέρχονται
σε 26 στη Γενική Αγωγή, σε 11 στην Ειδική (μαζί με ΕΕΠ και ΕΒΠ) και 4 στην
παράλληλη στήριξη. Υπάρχουν ακόμη
πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που δε διδάσκονται (π.χ. Λυκειακές Τάξεις
Μεταξάδων, όπου και είχαμε δυναμικές κινητοποιήσεις μαθητών και γονέων που
οδήγησαν σε διήμερη κατάληψη). Ξεκινούν συζητήσεις για νέες
συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων καθώς και υποχρεωτικές μετακινήσεις για να
καλυφθούν σχολεία που έχουν σοβαρά προβλήματα.
Το 3ο αντιλαϊκό μνημόνιο διαλύει τη
δημόσια εκπαίδευση: χιλιάδες κενά, μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί, μείωση κατά 10% των χρημάτων
των σχολικών επιτροπών, νέα αξιολόγηση, νέα κινητικότητα, νέο
μισθολόγιο-φτωχολόγιο, διάλυση της τεχνικής εκπαίδευσης.
Διεκδικούμε το πλαίσιο
αιτημάτων-διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος, που παραμένουν σε ισχύ και
αποτελούν θέσεις του κλάδου. Δεν πρέπει να κάνουμε ούτε βήμα πίσω από αξιοπρεπή
εργασία και ζωή - εκπαίδευση δημόσια και ουσιαστική για όλα τα παιδιά.
• Άμεση
κατάργηση όλου του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου, του νόμου 4186/2013 για
το «νέο» Λύκειο και του νόμου 3848/2010 της Διαμαντοπούλου.
• Αύξηση
των δαπανών για την εκπαίδευση. 5% του ΑΕΠ - 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη
επιχορήγηση για ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση, υγεία,
μεταφορά των μαθητών.
• 20
μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια.
• Καμιά
συγχώνευση - κατάργηση σχολείου. Να ανοίξουν όλα τα σχολεία που έκλεισαν.
• Επαναλειτουργία
με ουσιαστικούς όρους της Πρόσθετης
Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με
διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
• Να
καλυφθούν τώρα όλα τα διδακτικά κενά με ισάριθμες προσλήψεις. Να καταργηθεί
η μνημονιακή ρύθμιση αναλογίας 1:10, οι
διορισμοί να γίνουν σε αντιστοιχία ένας προς ένας (1/1) ως προς τις
αποχωρήσεις. Διορισμός όλων των κατηγοριών που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα
διορισμού. Μαζικοί διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης
πτυχίου. 8.000 διορισμούς καθηγητών τώρα.
• Πλήρη
εργασιακά, εκπαιδευτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές και
προώθηση των αιτημάτων τους, που κατατέθηκαν στο υπουργείο από την Πανελλήνια
Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών.
• Τεχνική
Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου
στο Υπουργείο Παιδείας.
• Θέσεις
εργασίας για όλους τους συναδέλφους της διαθεσιμότητας – κινητικότητας, λειτουργία
όλων των ειδικοτήτων τους, αποκατάσταση μισθολογικών, εκπαιδευτικών και
ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους.
• Ουσιαστικές
αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση, ολιγομελή τμήματα για όλες τις ειδικότητες,
εξοπλισμένα εργαστήρια, αναβαθμισμένα σε περιεχόμενο βιβλία. Επίλυση των άμεσων
προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στα τεχνικά Λύκεια.
• Όχι
στη μαθητεία – τζάμπα εργασία για τους εργοδότες.
• Όχι
σε μισθολόγιο - φτωχολόγιο. Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις
συντάξεις ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας. Ανάκληση όλων των
μειώσεων και αναπλήρωση των μισθών στα επίπεδα του 2009. Διπλασιασμό του μισθού
του πρωτοδιόριστου. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Άμεση βαθμολογική
προαγωγή των εκπαιδευτικών για οικονομική ανακούφιση.
• Να
καταργηθούν όλοι οι σχετικοί νόμοι και όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό
πλαίσιο της αξιολόγησης – «αποτίμησης» εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και
εκπαιδευτικών. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους
εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ετήσια
επιμόρφωση ( με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα ) όλων των εκπαιδευτικών.
• Επαναφορά
του διδακτικού ωραρίου στα επίπεδα του
2013
• Όχι
στην κινητικότητα, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και σε ελαστικές
σχέσεις εργασίας
• Οργανικές
θέσεις για όλους. Κριτήρια, μόρια και διαφάνεια σε όλες τις υπηρεσιακές
μεταβολές.
• Να
καταργηθούν οι αντιασφαλιστικοί νόμοι και ρυθμίσεις. Να μην περάσει η διάλυση
του ασφαλιστικού συστήματος με τις ρυθμίσεις του τρίτου μνημονίου.
•
Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους και
χωρίς όριο ηλικίας. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια. Αυξήσεις στις συντάξιμες
αποδοχές με τον υπολογισμό τους στο ύψος του σημερινού βασικού. Να σταματήσει η
διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου και της μείωσης του
εφάπαξ.
•
Να σταματήσει η διάλυση της δημόσιας υγείας. Σύστημα υγείας, ασφάλισης και
σύνταξης αποκλειστικά Δημόσιο.
• Όλες
οι αποφάσεις να περάσουν στην αρμοδιότητα του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η ΟΛΜΕ πρέπει να κινηθεί στη γραμμή
του αποφασιστικού αγώνα αντίστοιχου με την επίθεση που δεχόμαστε, να συμβάλλει
με συσκέψεις, συναντήσεις και πρωτοβουλίες, στον αγωνιστικό συντονισμό
Ομοσπονδιών και σωματείων και να επιδιώξει να διαμορφώσει κοινό πρόγραμμα
δράσης, μαχητικών ενεργειών και κινητοποιήσεων. Οι κινητοποιήσεις μας πρέπει να
έχουν χαρακτηριστικά αποφασιστικότητας
και απεργιακής διάρκειας με πρόγραμμα κλιμάκωσης.
Για το Δ.Σ.
Ο
Πρόεδρος
Η Γ. Γραμματέας
Τσολάκης Αντώνης
Γεωργουσίδου Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.