Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020

Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 


Β΄   ΕΛΜΕ   ΕΒΡΟΥ                                                                                          Ν.Ορεστιάδα 14- 12 – 2020

ΕΡΓAΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ                                Αρ. Πρωτ. : 39

e-mail :b.elme.evrou@gmail.com                                                

blog:http://b-elme-evrou.blogspot.gr/

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι!

Η Κυβέρνηση, την ώρα που είναι σε εξέλιξη η πανδημία και το καθεστώς του 2ουlockdown, συνεχίζει με συνέπεια στην επιβολή της αντιλαϊκής της πολιτικής.

Μιας πολιτικής που προτάσσει τις απαιτήσεις της αγοράς έναντι των κοινωνικών αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου 4692/2020 την περίοδο της πρώτης καραντίνας, που αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, δημιούργησε ένα ασφυκτικό πλαίσιο ταξικών φραγμών με την τράπεζα θεμάτων, τη βάση του 10 κ.α., θεσμοθέτησε την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, την ψήφιση πλείστων αντιδραστικών μέτρων που αφορούν την νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ακόμη και σε περίοδο μαθητικών καταλήψεων, τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, την ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, τώρα η Κυβέρνηση ξανακτυπά! Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, επιμένοντας σε μια ακραία αντιεκπαιδευτική πολιτική, χωρίς ως τώρα να έχει λάβει ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων και χωρίς να έχει προχωρήσει σε κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα συλλογικά τους όργανα, προχωρά τώρα και εν μέσω του παρατεταμένου εγκλεισμού ,σε ένα ακόμα νομοθέτημα που χτυπά την πολύπαθη Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

 

Το νέο σχέδιο νόμου - το οποίο η Κυβέρνηση έθεσε σε ολιγοήμερη διαβούλευση και το οποίο ήδη συζητείται στη Βουλή για να ψηφιστεί με συνοπτικές διαδικασίες - αποτελεί το βασικό εργαλείο για την πιο ακραία συντηρητική και νεοφιλελεύθερη παρέμβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η φιλοσοφία του νέου σχεδίου νόμου είναι αντιγραφή των εγχειριδίων του ΣΕΒ, των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Άλλωστε, οι «ευαγείς» διεθνείς οργανισμοί αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου ως βασικοί «μέντορες». Δεν είναι τυχαίο ότι οι ίδιες συνταγές αναφέρονται, μάλιστα, και στην πρόσφατη έκθεση «Πισσαρίδη».

 

Ως Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ, επισημαίνουμε τα εξής:

1.                  Με το νομοσχέδιο αυτό εξειδικεύεται η κυρίαρχη στρατηγική επιλογή για την λεγόμενη αυτονομία και αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Στα δύο νέα κεντρικά όργανα που ιδρύονται, το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) και το Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), καθοριστικό ρόλο και λόγο στο περιεχόμενο των σπουδών θα έχουν οι λεγόμενοι «κοινωνικοί εταίροι» δηλαδή οι επιχειρήσεις, εκπρόσωποι του ΣΕΒ και άλλων επιμελητηρίων, φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ΓΣΕΕ κ.α.. Το ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνει πλέον το ρόλο του συντονιστή και του εποπτεύοντος. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για να προσαρμόζεται και να καθορίζεται η ΤΕΕ και το περιεχόμενο σπουδών της με έναν «ευέλικτο» τρόπο σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρηματικών συμφερόντων, αγνοώντας και το γεγονός ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων ανθρώπων δεν πρέπει να οριοθετείται από την προοπτική της ανάπτυξης της οικονομίας σε τοπικό επίπεδο, αλλά λαμβάνοντας υπ’ όψιν και την πρόοδο της επιστήμης, και τις τεχνολογικές εξελίξεις και έναν μακροπρόθεσμο προγραμματισμό για τη χώρα και το λαό της.

 

2.                  Με το νέο νομοθετικό έκτρωμα επανέρχονται με άλλη ονομασία οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και διατηρούνται οι Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) του ΟΑΕΔ, και οι δύο ως μεταγυμνασιακή βαθμίδα κατάρτισης ενταγμένη στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης, στο «επίπεδο 3» του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ). Δικαίωμα ίδρυσης ΕΣΚ δίνεται και σε άλλους φορείς του Δημοσίου (ΝΠΔΔ) αλλά και σε ΝΠΙΔ, εργοδοτικούς φορείς και επιχειρήσεις! Στις σχολές αυτές εγγράφονται απόφοιτοι γυμνασίου, διδάσκουν εκπαιδευτές και όχι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτές προσλαμβάνονται από άγνωστο μέχρι στιγμής μητρώο εκπαιδευτών ως ωρομίσθιοι και με συμβάσεις έργου, ενώ Διευθυντές τους μπορεί να μην είναι εκπαιδευτικοί. Τα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν, έως και μέχρι το ήμισύ τους μαθητεία, χωρίς προβλεπόμενη αμοιβή και ασφαλιστικά δικαιώματα, έχουν καθαρό χαρακτήρα πρόσκαιρης κατάρτισης και δεν περιλαμβάνουν γενική εγκύκλια γνώση, ούτε στέρεες τεχνολογικές γνώσεις. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα να γίνονται οι διαδικασίες στις σχολές αυτές καθ’ ολοκληρίαν  μέσω της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.

Διακηρυγμένος στόχος της Κυβέρνησης είναι να εξωθήσει μία μεγάλη μερίδα του μαθητικού πληθυσμού πολύ πρόωρα, μόλις μετά την ολοκλήρωση της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, προς τα φτηνά και ευέλικτα προγράμματα κατάρτισης και μαθητείας και στην ανήλικη εργασία. Να διαμορφώσει μια στρατιά νέων με χαμηλή μόρφωση που θα έχουν εμπεδώσει από τα πρώιμα χρόνια τους πιο σκληρές και επισφαλείς μορφές εργασίας, χωρίς δικαιώματα, που το μέλλον της θα ανακυκλώνεται αιωνίως ανάμεσα στην κατάρτιση και στην εργασιακή περιπλάνηση, σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και των εργοδοτών. Είναι προφανές ότι οι μαθητές/τριες που θα ενταχθούν στις ΕΣΚ θα είναι αυτοί που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν για κοινωνικοοικονομικούς λόγους στον εξεταστικό μαραθώνιο των ΓΕΛ των ΕΠΑΛ αλλά και των ΕΝΕΕΓΥΛ, κυρίως με την τράπεζα θεμάτων.

Είμαστε αντίθετοι σε ένα τέτοιο εγχείρημα: Κανένας μαθητής δεν πρέπει να αποκόπτεται από την τυπική εκπαίδευση μετά το γυμνάσιο, από την γενική μόρφωση που παρέχεται, με τα μαθήματα γενικής παιδείας στα ΓΕΛ, αλλά και στα ΕΠΑΛ (Γλώσσα, Ιστορία, Φυσική, Χημεία, Καλλιτεχνική Παιδεία κλπ.) η οποία είναι αναγκαία για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και αποτελεί τη βάση για την ολοκληρωμένη μετέπειτα επαγγελματική πορεία, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσει στη ζωή του.

Επίσης η συρρίκνωση της Λυκειακής βαθμίδας θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε νέο γύρο καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων και σε απόλυτη μείωση των αναγκών σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό ( εξ αιτίας και της αναγκαιότητας συγχώνευσης ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ ώστε να μην υπάρχουν επικαλύψεις με τις ειδικότητες των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης ).

 

3.                  Ιδρύονται “Πρότυπα” ΕΠΑΛ (Π.ΕΠΑΛ), ως πεδίο δοκιμών των πιο σκληρών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, της αξιολόγησης σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών - που θα επιβληθούν όχι μόνο στο σύνολο των ΕΠΑ.Λ, αλλά και σε ολόκληρη την εκπαίδευση αργότερα. Στα Π.ΕΠΑΛ τα διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα θα έχουν τον κυρίαρχο λόγο στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και κατ’ επέκταση των τομέων και ειδικοτήτων που θα μεταβάλλονται συχνότατα, συμπαρασύροντας και τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Είναι επίσης μια πρώτη απόπειρα κατηγοριοποίησης των σχολείων της ΤΕΕ και η αφετηρία για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων της. Προβλέπεται και η δυνατότητα για 6ωρη μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση ανηλίκων – μαθητών σε όλες τις τάξεις των ΕΠΑΛ - σε χώρους εργασίας, πράγμα που σημαίνει και αντίστοιχη απώλεια διδακτικών ωρών ενώ για πρώτη φορά ο χώρος εργασίας θα είναι χώρος παροχής τυπικής εκπαίδευσης σε επίπεδο λυκείου. Στόχος επίσης της κυβέρνησης είναι να γενικευθεί το μοντέλο του Π.ΕΠΑΛ σε όλα τα ΕΠΑΛ, ώστε να εφαρμοστούν καθολικά τα παραπάνω, παράλληλα με το μοντέλο της αυστηρής αξιολόγησης μαθητών (Τράπεζα Θεμάτων) και εκπαιδευτικών, όπως σε όλους τους τόνους έχει διατυπωθεί κατά καιρούς από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

4.                  Στο σχέδιο νόμου η κυβέρνηση νομοθετεί το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που έχει ως σημείο αναφοράς τη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων (Ε.Π.Ε.Π.) για τη Διά Βίου Μάθηση. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα καταργήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα, με βάση τα οποία διεκδικούσαν και υπέγραφαν οι εργαζόμενοι τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τους και θα οδηγήσει στον κατακερματισμό και στη μείωση του εργασιακού κόστους και στις ατομικές συμβάσεις εργασίας (απόφαση Λισσαβόνας). Στο μέλλον δεν θα υπάρχουν εργαζόμενοι με επαγγελματικά δικαιώματα με βάση τις σπουδές τους, αλλά εργαζόμενοι με «ομαδοποιημένα προσόντα» που θα εντάσσονται σε μια ή περισσότερες κατηγορίες προσόντων με τέτοιο τρόπο που σε κάθε κατηγορία θα διαφοροποιούνται μεταξύ τους με βάση τον αριθμό των πιστωτικών μονάδων που θα συγκεντρώνουν κάθε φορά.

Φυσικά η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και η καθιέρωση της ατομικής σύμβασης εργασίας έχει καθιερωθεί ντε φάκτο στην ελληνική αγορά εργασίας, ελέω μνημονίων στο όνομα της χρεωκοπίας. Όμως, το νέο σχέδιο νόμου στοχεύει στην οριστική νομοθετική επικύρωση αυτής της βάρβαρης εργασιακής πραγματικότητας.

5.                  Για πρώτη φορά καθιερώνεται κατώτερος αριθμός φοιτούντων για την λειτουργία εκπαιδευτικής δομής. Μέχρι τώρα ο μόνος οργανισμός που έχει προτείνει κατώτερο αριθμό μαθητών για την λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων στην Ελλάδα είναι ο ΟΟΣΑ. Η καθιέρωση του κατώτερου αριθμού των 250 φοιτούντων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ο αριθμός των 100 στις άλλες πόλεις, με εξαίρεση μόνο τις παραμεθόριες περιοχές, θα οδηγήσει σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις πολλών Δ.ΙΕΚ, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα της συρρίκνωσης σχολικών μονάδων στο σύνολο της εκπαίδευσης.

Επιπλέον, καθιερώνει δίδακτρα για τα ξενόγλωσσα τμήματα των ΙΕΚ και την δυνατότητα ίδρυσης θεματικών ΙΕΚ, στα πρότυπα του «σχολείου ταυτότητας» που προσπάθησαν στο παρελθόν οι κυβερνήσεις να εφαρμόσουν στα ΕΠΑ.Λ. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι και η σημερινή κυβέρνηση θα προσπαθήσει να εφαρμόσει το συγκεκριμένο μέτρο, ακολουθώντας την πολιτική κατάργησης των αλληλοεπικαλύψεων στους τομείς και στις ειδικότητες αλλά και στη χωροταξία των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που προδιαγράφει το παρόν σχέδιο νόμου. Στα ΙΕΚ, η Διεύθυνση της Δομής και το εκπαιδευτικό προσωπικό έχουν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά όπως και στις ΕΣΚ.

Ο δίαυλος για την πρόσβαση στα ΑΕΙ, μέσω κατατακτήριων (!) εξετάσεων, των αποφοίτων των Δημοσίων ΙΕΚ και του Μεταλυκειακού έτους -Τάξης Μαθητείας που ανοίγει το ΥΠΑΙΘ, γεννά ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες, ενώ παράλληλα εξισώνει βαθμίδες εκπαίδευσης και κατάρτισης, ακόμα και σε διαφορετικά επίπεδα του ΕΠΠ. Δίνει το δικαίωμα στους σχολάρχες των ιδιωτικών ΙΕΚ να θησαυρίσουν “πουλώντας” την ελπίδα της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο για μια σημαντική μερίδα της νέας γενιάς.

 

Παράλληλα, δίνει κίνητρα στους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ, αλλά και στους εκπαιδευτικούς για την μαζικοποίηση του Μεταλυκειακού έτους μαθητείας. Καθορίζει, μάλιστα, ως αποζημίωση της μαθητείας στο ποσό του κατώτερου μισθού του ανειδίκευτου εργάτη με ασφάλιση υγειονομικής περίθαλψης και συνταξιοδότησης με το αζημίωτο για τους εργοδότες, αφού σε συντριπτικό ποσοστό το κόστος βαραίνει τον κρατικό κορβανά, δωρεά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων.

Επίσης, δίνει μπόνους 10 ευρώ ανά μαθητευόμενο στους επόπτες εκπαιδευτικούς των ΕΠΑ.Λ, που θα αναλάβουν να «τρέξουν» το πρόγραμμα.

Τέλος, καθιερώνει τη γραμματειακή υποστήριξη του προγράμματος με την πρόσληψη αναπληρωτή εκπαιδευτικού, από τους πίνακες των αναπληρωτών, χωρίς ωστόσο να υπολογίζεται ως εκπαιδευτική υπηρεσία αλλά μόνο ως διοικητική, με ό,τι αυτό σημαίνει για την κατάταξή τους στον πίνακα πρόσληψης των αναπληρωτών.

 

6.                  Η εξ αποστάσεως … «εκπαίδευση» παγιώνεται. Στις δομές του επιπέδου 3 και 5 καθιερώνεται η κατ’ επίφαση εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χωρίς να συντρέχουν οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σήμερα «λόγω της πανδημίας» ως κύριο επιχείρημα για την επιβολή της. Μάλιστα, δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιούνται με την μέθοδο αυτή μαθήματα ειδικότητας ακόμη και εργαστηριακά. Η διάταξη αυτή είναι η πιο μεγάλη απόδειξη ότι ο διακαής πόθος του ΥΠΑΙΘ να επιβάλλει με το στανιό την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν είναι τυχαίος. Είναι μια ακόμη παροχή στους σχολάρχες των ιδιωτικών ΙΕΚ που χρησιμοποιούσαν παρατύπως αυτή την μέθοδο όλο το προηγούμενο διάστημα μειώνοντας κι άλλο το κόστος για τον εργοδότη.

7.                  Σε όλες τις δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και της Δια Βίου Μάθησης προβλέπεται μια βιομηχανία πιστοποιήσεων επί πληρωμή μέσω παραβόλων, με επίκεντρο τον ΕΟΠΠΕΠ, εκτός απ’ τα ΕΠΑ.Λ και τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ., όπου θα εφαρμόζεται η τράπεζα θεμάτων.

8.                  Προβλέπεται ενιαίος σχεδιασμός της ΕΕΚ (Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, ΕΠΑΛ, Μεταλυκειακό Έτος Μαθητείας ΙΕΚ) με συγκρότηση αντίστοιχων συμβουλίων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, με κύριο χαρακτηριστικό την αντεργατική σύνθεση τους με ισχυρή παρουσία των εργοδοτικών οργανώσεων και του τοπικού κράτους. Αποφασίζουν για το περιεχόμενο, εκπαιδευτικούς, τομείς και ειδικότητες της ΕΕΚ, προωθούν τη συστηματική αναπροσαρμογή τους στις ανάγκες των επιχειρήσεων και σε τοπικό επίπεδο, παγιώνοντας και γενικεύοντας τις ευέλικτες μορφές εργασίας στην εκπαίδευση και προοιωνίζοντας την κατάργηση ή συγχώνευση ειδικοτήτων αλλά και εκπαιδευτικών δομών.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ!

Απέναντι σ’ αυτές τις πολιτικές πρέπει να αντιπαρατάξουμε τη λογική των αναγκών των παιδιών μας και όλων των εργαζομένων για την ολόπλευρη μόρφωσή τους και την διεκδίκηση μιας κοινωνίας που θα λειτουργεί προς όφελος του λαού μας. Η εποχή, άλλωστε, που κάποιος μάθαινε το επάγγελμά του ως μαθητευόμενος εργαζόμενος δίπλα σε κάποιον έμπειρο επαγγελματία έχει περάσει χωρίς επιστροφή.

Εμείς οραματιζόμαστε αλλιώς το σχολείο του παρόντος και του μέλλοντός μας. Το σχολείο, στις σημερινές συνθήκες, οφείλει να γνωρίσει σε όλους τους μαθητές τα βασικά στοιχεία όλων των εφαρμοσμένων και ανθρωπιστικών επιστημών, αλλά και τα βασικά στοιχεία της βιομηχανικής, αγροτικής παραγωγής και της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Πρέπει να καλλιεργεί θεωρητικά και πρακτικά την αντίληψη πως η Ελλάδα έχει όλες τις δυνατότητες και όλες τις προϋποθέσεις ν’ αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό τις παραγωγικές της δυνάμεις και πως ο ελληνικός λαός, με την εργασία του και με τη βοήθεια της επιστήμης και της τεχνικής, μπορεί να εκμεταλλευτεί απεριόριστα τις πλουτοπαραγωγικές του πηγές και το γεωφυσικό του χώρο, να αυξήσει το εισόδημά του και ν’ ανεβάσει πολύ υψηλά το βιοτικό και πολιτιστικό του επίπεδο.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία σε διαρκή αγώνα και πανστρατιά για να διεκδικήσουμε:

 

v  Απόσυρση ολόκληρου του αντιεκπαιδευτικού νομοσχέδιου για την επαγγελματική εκπαίδευση.

v  Δωρεάν 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, με δίχρονη προσχολική αγωγή και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση. Σχολείο που θα συνδυάζει τη γενική παιδεία, την ευρεία ανθρωπιστική μόρφωση με επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, ικανότητες για τους βασικούς κλάδους της παραγωγής, που θα καλλιεργεί την ισόρροπη γνωστική, καλλιτεχνική, ηθική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, την κριτική – δημιουργική σκέψη, τα ιδανικά της αλληλεγγύης, τη συλλογικότητα.

v  Ανατροπή όλου του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης, που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βαθαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο σχολείων. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο δημόσιο σχολείο.

v  Όχι στην αυτονομία των σχολείων που μαζί με την κατηγοριοποίηση οδηγούν στην ιδιωτικοποίησή τους. Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία, σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών.

v  Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς για την άμβλυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.

v  Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών, ως μόνη προϋπόθεση για δουλειά! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων! Κατάργηση όλων των άλλων μορφών κατάρτισης. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό! Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια! Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων! Σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών ώστε να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας!

 

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, ιδιαίτερα των ΕΠΑΛ, να συνεδριάσουν ακόμα και με εξ αποστάσεως διαδικασίες, να συζητήσουν το περιεχόμενο του ν/σ. και με ψηφίσματά τους ή όποιο άλλο τρόπο κρίνουν πρόσφορο, να δηλώσουν την πλήρη αντίθεσή τους στο ν/σιο απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του.

 

Καλούμε την ΑΔΕΔΥ και την ΟΛΜΕ να αναλάβουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες με αιχμή τα ζητήματα Υγείας, Παιδείας και ενάντια στον αντιλαϊκό προϋπολογισμό, την καταστολή και την αυξανόμενη κρατική βία.

Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιαννάτου Κική                                        Γεωργουσίδου Μαρία

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.