Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ. ΠΕΡΙ ΤΗΛΕΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙΝΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ…!



 Β΄   ΕΛΜΕ   ΕΒΡΟΥ                                                                                    Ν.Ορεστιάδα 14- 12 – 2020

ΕΡΓAΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ                               Αρ. Πρωτ. : 40

e-mail :b.elme.evrou@gmail.com                                                         

blog:http://b-elme-evrou.blogspot.gr/

 

ΠΕΡΙ ΤΗΛΕΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΚΑΙΝΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ…!

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι!

Βιώνουμε μια περίοδο που ο λαός μας δοκιμάζεται σκληρά σε όλα τα επίπεδα. Βασικοί τομείς όπως είναι η ΥΓΕΙΑ, η ΠΑΙΔΕΙΑ και η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ καταρρέουν, διότι από την πλευρά της Κυβέρνησης δεν υπήρξε κανένας βασικός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση του νέου κύματος της πανδημίας.

Δεν είναι ζήτημα ατομικής ευθύνης το γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν θωράκισε το ταλαιπωρημένο σύστημα υγείας με νέες κλίνες και προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών, δεν φταίνε οι πολίτες που δεν προχώρησε σε διορισμούς εκπαιδευτικών, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα και να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολεία μας με ασφάλεια, δεν φταίνε οι εργαζόμενοι που στοιβάζονται στα ΜΜΜ. Αντί λοιπόν το προηγούμενο διάστημα να αφουγκραστούν τα κυβερνητικά στελέχη τα αιτήματα της κοινωνίας, φτάνουμε στην περίοδο του δεύτερου lockdown με τραγικές συνέπειες για όλους μας. Συνάνθρωποί μας χάνονται καθημερινά, πολλές επιχειρήσεις αδυνατούν να επιβιώσουν, συμπολίτες μας οδηγούνται στην ανεργία, τα παιδιά μας κινδυνεύουν να μείνουν αγράμματα και η κακή ψυχολογία δημιουργεί νέα προβλήματα υγείας. Ταυτόχρονα όποιος τολμάει να διαμαρτυρηθεί συλλαμβάνεται και έρχεται αντιμέτωπος με άγρια καταστολή και βία!

Στον τομέα της εκπαίδευσης επισημαίνουμε ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι η μόνη μορφή διδασκαλίας που μπορεί να έχει μαθησιακά αποτελέσματα. Τα παιδιά μας από τα 5 τους χρόνια καλούνται καθημερινά να είναι ατελείωτες ώρες μπροστά από μία οθόνη (κάτι το οποίο μέχρι τώρα ήταν κατακριτέο), με προβλήματα υγείας πλέον από τις τόσες ώρες παρακολούθησης, χωρίς καμία κοινωνική ζωή, χωρίς διάθεση, χωρίς χαρά! Μια γενιά καταδικασμένη στην αμάθεια και την απραξία που δεν ζει, που δεν θα έχει μνήμες λόγω του παρατεταμένου διαστήματος εγκλεισμού.

Σε μια εξαντλητική για μαθητές και εκπαιδευτικούς καθημερινότητα, δίνοντας «τηλεμάχη» με συνεχή προβλήματα στις συνδέσεις, με παιδιά που αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, με τους περισσότερους μαθητές να προσπαθούν με την οθόνη ενός κινητού να δουν και να κατανοήσουν το μάθημα, με το άγχος τι θα γίνει με τις εξετάσεις τους, το ΥΠΑΙΘ με συνεχείς υπουργικές αποφάσεις και νομοσχέδια αλλάζει το τοπίο στην εκπαίδευση!

Αντί το Υπουργείο να φροντίσει για το άμεσο και ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, αντί τουλάχιστον να προμηθεύσει τα παιδιά με τεχνολογικό εξοπλισμό όπως άλλωστε διατυμπανίζει με κάθε ευκαιρία, αντί να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς έστω και στοιχειωδώς για τη διαδικασία που καλούνται να ακολουθήσουν, συνεχίζει να προκαλεί! Αυτό που θεωρεί η υπουργός Παιδείας ότι έλειπε από την εκπαιδευτική κοινότητα είναι να αξιολογηθούν με γραπτές ηλεκτρονικές εξετάσεις οι μαθητές! Τα ερωτήματα που εύλογα δημιουργούνται είναι πολλά. Πώς έχουμε την απαίτηση να διαγωνιστούν οι μαθητές σε ύλη που διδάχθηκε κάτω από τις συνθήκες αυτές; Πώς μπορεί να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας; Γιατί θα πρέπει να τα επιβαρύνουμε κι άλλο ψυχολογικά; Τι είναι αυτό που πραγματικά έχουν ανάγκη από παιδαγωγικής πλευράς; Δυστυχώς οι αρμόδιοι μένουν γι ακόμη μία φορά στο φαίνεσθαι, αδιαφορώντας για την ουσία και προσπαθούν με κάθε τρόπο να πείσουν την κοινωνία ότι η τηλεκπαίδευση έχει αντικαταστήσει με επιτυχία τη δια ζώσης διδασκαλία!

Με βάση την εκπαιδευτική νομοθεσία, ενημερώνουμε ότι:

Σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ, σε αυτήν προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019 και ομοίως παρ.2γ του αρθ.120 ΜΕΡΟΣ Ε’, ΚΕΦ. Γ’, ν.4610/2019 για τα ΕΠΑΛ) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ.103, ν.4610/2019 και ΜΕΡΟΣ Ε’, ΚΕΦ. Γ’, ν.4610/2019 και παρ.4 του αρθ.122 για τα ΕΠΑΛ).

Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο άρθρο 12 του Π.Δ 126/16 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».

ΠΡΟΦΑΝΩΣ, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλεαξιολόγηση» των μαθητών. Από τη νέα δε σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με αρ. πρωτ. 167603/ΓΔ4/09-12-2020, δεν προκύπτει υποχρέωση υλοποίησής της από τους εκπ/κούς.

 

Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί δύνανται να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους (το ίδιο αναφέρει και η ΟΛΜΕ στην σημερινή ανακοίνωσή της).

 

Με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απαιτούμε:

Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Κανείς εκπαιδευτικός να μην υποχρεωθεί να παραδώσει βαθμολογία όσο διαρκεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Δε δεχόμαστε τον εξευτελισμό των e- διαγωνισμάτων.

Καμία αξιολόγηση των μαθητών με κλειστά σχολεία, σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης.

Αξιολόγηση και βαθμοί, μόνο στη δια ζώσης εκπαίδευση. Να μην παραδώσουμε βαθμούς για το α τετράμηνο.

Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και ιδίως των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Την ΟΛΜΕ να λάβει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την υποστήριξη των συναδέλφων και των Συλλόγων Διδασκόντων, στηρίζοντας εμπράκτως τις σχετικές συλλογικές αποφάσεις.

Να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας.

Να διδάξουμε με τη στάση μας το μάθημα της αλληλεγγύης!

 

Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιαννάτου Κική                                        Γεωργουσίδου Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.