Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΞΩΔΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟΧΗΣ ΑΔΕΔΥ

 


Ξαναδημοσιεύουμε  το εξώδικο και τη δήλωση σε μορφή word για την απεργία αποχή της ΑΔΕΔΥ, της 15/07/24.

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

Της Ανώτατης Διοικήσεως Ενώσεως Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), όπως εκπροσωπείται νόμιμα από το Γενικό Συμβούλιο αυτής, με έδρα στην Αθήνα, οδός Ψύλλα αρ.2 και Φιλελλήνων, ΑΦΜ 090280327, Δ΄ ΔΟΥ Αθηνών.

ΠΡΟΣ ΤΟ

1. Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον:

α) Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,

β) Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, γ) Υπουργό Εσωτερικών

2.  Την Προεδρία της Κυβέρνησης (άρθρο 21 ν. 4622/2019) 

 

Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ με απόφαση που έλαβε την 2.2.2024 για στήριξη των κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ):

Αντιδρώντας:

στην υπ’ αρ. 9950/ΓΔ5 Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της»  (Φ.Ε.Κ. Β 388/27-1-2023) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 29, των άρθρων 56 και 66 έως και 80, της παρ. 2 του άρθρου 83 και των άρθρα 231 και 232 του ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

Και λαμβάνοντας υπόψη ότι:

-Με τις ανωτέρω διατάξεις όπως καταστρώνεται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αποσκοπείται η διαμόρφωση συνθηκών που θα οδηγήσουν στην χειραγώγηση αλλά και τον ασφυκτικό έλεγχο των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, ενώ δημιουργείται ταυτόχρονα ένα περιβάλλον ανταγωνισμού εκτός παιδαγωγικών πλαισίων μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολείων, αυξάνεται υπέρμετρα η γραφειοκρατία και ο διοικητισμός σε βάρος του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου και του εκπαιδευτικού.

-Η διδασκαλία και η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της είναι μία σύνθετη και συλλογική λειτουργία, που συνδέεται με παράγοντες όπως οι σκοποί της εκπαίδευσης, τα μέσα που διατίθενται, τα προγράμματα σπουδών, τα σχολικά εγχειρίδια, οι συνθήκες εργασίας, η διοικητική δομή, το κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον κλπ. Κάθε προσπάθεια να απομονωθεί το έργο των εκπαιδευτικών από τους παράγοντες αυτούς επιδιώκει να διαιωνίσει τα οξυμένα προβλήματα της Παιδείας και να μετακυλήσει τις ευθύνες για τα προβλήματα αυτά στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

-Οι εκπαιδευτικοί, ως εργαζόμενες/οι,-όπως και κάθε κατηγορία εργαζομένων- ενεργοποιούνται περισσότερο με εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης -για τη διαμόρφωση των οποίων απαιτείται εργασιακή ασφάλεια, υποστηρικτικές δομές, συνεχείς επιμορφώσεις και δίκαιο σύστημα αμοιβών- και όχι με εξωτερικά ανταγωνιστικά κίνητρα. Η παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και για την επίτευξη των μαθησιακών και παιδαγωγικών αποτελεσμάτων, ενώ η κυριαρχία ενός ανταγωνισμού με όρους και περιεχόμενο ξένους στην αποστολή του εκπαιδευτικού έργου, παραγκωνίζει τον παιδαγωγικό τους ρόλο και δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας που δυσχεραίνει την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.

-Οι μέθοδοι αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων πρέπει να σέβονται την επαγγελματική ελευθερία, την πρωτοβουλία και την υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών, να μην προκαλούν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό και να μην επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την επαγγελματική και μισθολογική τους εξέλιξη.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ -ΑΠΟΧΗ

 

από τις διαδικασίες, που προβλέπονται στον ν. 4692/20 και στο ν. 4823/2021, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και δη από τις διαδικασίες, που σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.) για όλους τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και για τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.

Οι ανωτέρω διαπιστώσεις του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, αποτελούν τους λόγους στους οποίους θεμελιώνεται η απεργία - αποχή, ενώ, αντίστοιχα, αιτήματα της εν λόγω απεργίας - αποχής αποτελούν η κατάργηση του προαναφερθέντος θεσμικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προκειμένου να συμπεριλάβει και προσαρμοστεί τούτο στις πάγιες θέσεις της ΟΛΜΕ:

-Οι διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων ως εσωτερική, δημοκρατική και συλλογική διαδικασία του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών μπορούν να εξελιχθούν σε εργαλεία θετικής ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού έργου μόνο εφόσον διασφαλίζεται ότι θα είναι μία αποκλειστικά εσωτερική διαδικασία, χωρίς αποτύπωση σε υποχρεωτικές φόρμες, ποσοτικούς δείκτες και δημοσιοποίηση των τελικών εκθέσεων, ώστε να μην οδηγούν στη σύγκριση, την κατηγοριοποίηση και την διαφοροποιημένη χρηματοδότηση των σχολείων. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να επιφέρουν οποιαδήποτε συνέπεια στην επαγγελματική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, ώστε να μην δημιουργείται ανταγωνιστικό κλίμα που θα δυσχεραίνει την συνεργασία μεταξύ τους.

-Σκοπός του συστήματος αποτίμησης είναι η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όχι ο διοικητικός έλεγχος και η πειθάρχηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Η όλη διαδικασία πρέπει να καταλήγει στην εξασφάλιση της απαραίτητης υποστήριξης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού συστήματος από την Πολιτεία, στην διάχυση των καλών πρακτικών των σχολείων και την κεντρική παιδαγωγική αξιοποίησή τους από το ΙΕΠ.

-Η αποτίμηση έχει δυναμικό χαρακτήρα, συνδέεται με τους στόχους για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, με το αξιακό φορτίο μιας ουμανιστικής εκπαίδευσης, με τις εξελίξεις στην επιστήμη και στη μάθηση. Απορρίπτει με απόλυτο τρόπο κάθε προσπάθεια σύνδεσής της με άλλες στοχεύσεις – ομολογημένες ή μη – που δεν σχετίζονται με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και που δεν έχουν στηρικτικό και μόνο περιεχόμενο στο εκπαιδευτικό έργο. Κατά την διαδικασία της αποτίμησης πρέπει να αναλύεται διεξοδικά το κοινωνικό και πολιτισμικό συγκείμενο, το θεσμικό πλαίσιο, η εκπαιδευτική πολιτική, το εκπαιδευτικό περιβάλλον, οι υποδομές και το γενικό στάτους του επαγγέλματός μας (εργασιακό, συνθήκες διαβίωσης, επιμόρφωση κλπ), βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν τη σχολική λειτουργία και να  καταγράφονται τα προβλήματα των σχολικών μονάδων από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα. Έμφαση πρέπει να δίνεται στην άμβλυνση των ανισοτήτων τόσο των «παραδοσιακών» όσο και των σύγχρονων με συνδέονται με τις νέες τεχνολογίες και τον ψηφιακό κόσμο. Η
στήριξη των μαθητών/τριών, που πλήττονται από πολύμορφες ανισότητες και διακρίσεις, είναι κρίσιμο ηθικό ζήτημα της παιδαγωγικής και της κοινωνικής μας ευθύνης.

-Κατά τις διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου δύνανται να καταθέτουν στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών τις απόψεις και τις προτάσεις τους για όσα θέματα τους αφορούν: τα Μαθητικά Συμβούλια, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, το Σχολικό Συμβούλιο και ο Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης της σχολικής μονάδας. Τις τελικές αποφάσεις τόσο για τις διαδικασίες του προγραμματισμού (επιλογή θεματικών αξόνων, δράσεων κλπ) όσο και για την τελική αποτίμηση λαμβάνει αποκλειστικά ο Σύλλογος
Διδασκόντων/ουσών, αφού μελετήσει τις κατατεθείσες απόψεις και λάβει υπόψη του τις ιδιαίτερες συνθήκες του σχολείου. Επομένως, το τελικό εξαγόμενο της αποτίμησης είναι αποτέλεσμα μόνο της σχετικής αποτύπωσης του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών ο οποίος και αναδεικνύεται ως το όχημα διαμόρφωσης των τελικών προτάσεων για τη βελτίωση της σχολικής πραγματικότητας.

-Όλες οι σχετικές διαδικασίες γίνονται αποκλειστικά εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Ο προγραμματισμός και οι δράσεις που αποφασίζονται δύνανται να μεταβάλλονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών το κρίνει απαραίτητο.
-Στις εκθέσεις αποτίμησης οι Σύλλογοι Διδασκόντων/ουσών δύνανται να καταθέτουν προτάσεις εκπαιδευτικής πολιτικής για την βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και την επίλυση των προβλημάτων που εντόπισαν. Ο προγραμματισμός και η αποτίμηση κάθε σχολείου δεν δημοσιοποιούνται, αλλά αποστέλλονται στους Συμβούλους Παιδαγωγικής Ευθύνης. Οι Σύμβουλοι στο τέλος της σχολικής χρονιάς, αφού μελετήσουν τις εκθέσεις αποτίμησης των σχολείων της ευθύνης τους, αποστέλλουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους για τον προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς στους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών. Επίσης, εκπονούν συνολική γενική αναφορά για τα προβλήματα, τις δράσεις και τις καλές πρακτικές των σχολείων ευθύνης τους στο ΙΕΠ, χωρίς να υπάρχει ονομαστική αναφορά στα  σχολεία προέλευσης, και καταθέτουν προτάσεις βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος. Στις προτάσεις αυτές επισυνάπτονται υποχρεωτικά και οι προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων/ουσών, χωρίς να υπάρχει ονομαστική αναφορά στα σχολεία προέλευσης.
-Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες διαδικασίες πρέπει να είναι αποτέλεσμα εξαντλητικού διαλόγου και συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, του ΙΕΠ και Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και να βασίζονται στα σύγχρονα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα, προκειμένου να απολαύουν της
εμπιστοσύνης της εκπαιδευτικής κοινότητας. 

Απαραίτητη συναφώς προϋπόθεση για την έναρξη διαλόγου είναι η άμεση κατάργηση των νόμων 4692/20 και 4823/21 και των κατ’εξουσιοδότησή τους υπουργικών αποφάσεων/εγκυκλίων προκειμένου η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου να θεσμοθετηθεί εκ νέου δυνάμει των ανωτέρω αρχών και πάγιων θέσεων της ΟΛΜΕ.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Σας γνωστοποιούμε, ότι μετά την παρέλευση τεσσάρων ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας μέχρι και την ικανοποίηση των αιτημάτων μας, προκηρύσσουμε απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχόλια από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με τις διαδικασίες που προβλέπονται στον ν. 4823/21, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της»  και δη από τις διαδικασίες, που σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.), που προωθούνται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και δη από κάθε ενέργεια, που συνδέεται με την εφαρμογή των ως άνω διαδικασιών παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως που εκπροσωπούμε, υπηρετούντων με έννομη σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και την παύση κάθε διαδικασίας που σχετίζεται με την εφαρμογή του προαναφερόμενου θεσμικού πλαισίου, προκειμένου να θεσμοθετηθεί ένα πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου που θα συμπεριλάβει και αποτυπώσει τις πάγιες θέσεις της ΟΛΜΕ. 

Σημειώνεται, ότι η ως άνω αποχή των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία που εκπροσωπούμε, από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς ΔΕφΑθ 559/2020, Εφ. Αθηνών 590/2023, Εφ. Αθηνών 4843/2014, Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη, ως μορφή απεργίας.

 

            Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς ον αυτή απευθύνεται, προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρη την παρούσα στην έκθεση επιδόσεώς του.

 

Αθήνα, 15.07.2024

Η πληρεξούσια δικηγόρος

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ (MJuris Oxford)-ΑΜ ΔΣΑ 33498

ΗΡΟΔΟΤΟΥ 17-ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΤΚ 10674

Τ: 210-7228055, Ε: m.panagopoulou@mplawoffice.gr


ΔΗΛΩΣΗ

 

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία – αποχή που έχει προκηρύξει από 15/7/2024 η ΑΔΕΔΥ, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης , το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 καθώς και από την Υπουργική απόφαση υπ΄ αριθμ. 9950/ΓΔ5-ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

 

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.